søndag 29. januar 2012

En smakebit på en søndag #4

6473057481_ce462009e6_o

På bloggen Flukten fra Virkeligheten oppfordres det til å dele litt fra boken man holder på med å lese.

Jeg holder på med boken Kakerlakkene av Jo Nesbø. Dette er andre bok om den alkoholiserte politietterforskeren Harry Hole.

Harry Hole reiser til Thailand for å bistå det thailandske politiet i etterforskinga av mordet på den norske ambassadøren, som blir funnet drept på et horehus. Siden han hadde nære bånd til statsministeren, må en skandale unngås. Harry vandrer rundt i bakgatene blant opiumshus, templer, turistreklame, barneprostituerte og go-go-barer, og etterhvert oppdager han at det dreier seg om mer enn et mord.

“Hun hadde flint i blikket og et drag over munnen som fortalte at hun ikke var lettskremt, men akkurat nå satt hun på en stol foran et lite respatexbord, tvinnet hendene nervøst i fanget og så ut som hun skulle til å begynne å gråte når som helst.” (S. 81)

9 kommentarer:

  1. Høres spennende ut! Har lest forgjengeren.

    SvarSlett
  2. Fin smakebit:-) Har ikke lest noe av Jo Nesbø enda, men jeg skjønner at det må jeg. La meg også til som følger.

    SvarSlett
  3. Tusen takk for en spennende smakebit, Anne Kjersti. Jeg har aldri lest noen av Jo Nesbøs romaner om Hole før, men både moren min og svigerinnen min har sansen for bøkene vet jeg :)

    SvarSlett
  4. Fin blogg, la meg til som følger av den:) Fin smakebit, har lest noe Jo Nesbø, men ikke denne boken, så det må jeg gjøre noe med:)Hva synes du om den så langt?

    SvarSlett
  5. Fin smakebit! Harry Hole bøkene er fine!

    SvarSlett
  6. Tusen takk alle sammen! :) Så langt synes jeg boken har vært helt grei spenningsmessig. Er ca midt i nå og jeg merker at det begynner å ta seg opp. Gleder meg til fortsettelsen vet jeg! Jeg startet med Hodejegerne og fikk dermed store forventninger til Harry Hole. Første boken likte jeg veldig godt. Håper de neste er like bra! =)

    Kjempe hyggelig med kommentarer på bloggen og tusen takk for at dere vil følge meg! =)

    SvarSlett
  7. Heisan, Jo Nesbø er bra! Har lest noen krimbøker om Harry Hole etterhvert, men mangler Gjenferd som jeg har lånt bord til broderen. Den tar tid å komme tilbake, gitt.. Prøv også Jørn Lier Horst om du liker krim. Jeg ble kjempeoverrasket og (for å banne litt i kjerka..) setter ham høyere enn Nesbø'en selv :-)

    SvarSlett
  8. Gøy å se at andre bloggere leser krim! Gleder meg til å lese hva du synest om Kakkerlakkene. Jeg synest boka var grei, men synest ikke den var like velskrevet som mange av de andre bøkene til Jo Nesbø. Personlig synest jeg Rødstrpe, Sorgenfri og Marekors er de beste.

    SvarSlett
  9. Takk for hyggelige meldinger! :)

    Krimbloggeren: Jeg er aller mest glad i krim selv faktisk, men har utfordret meg selv på at jeg skal prøve ut litt av hvert...etterhvert. Har vært litt hektiske dager/kvelder i det siste og dermed litt lite lesing. Planen er å ta med seg en kaffekopp og sette seg ned nå og lese mer eller mindre ferdig! Skal gjøre en liten anmeldelse til helgen tenker jeg :)

    KindleJoy: Er spent på hvordan Jo Nesbø tar seg opp i skrivingen sin utover. Liker måten han skriver på! Skal teste ut Jørn Lier Horst etterhvert også. Takk for tips! :)

    SvarSlett