torsdag 19. april 2012

Lesepausen snart over

Det har siden påske vært lesestille i huset. Har vært så mange andre ting som har vært prioritet, men nå kjenner jeg at det er en bok som skriker på meg; Les meg, les meg!

Belinda Bauer har skrevet denne boken. Jeg har tidligere blogget om at jeg skulle lese denne, men jeg kom aldri i gang. Nå får den finne veien til nattbordet.

Det er midtvinter i Shipcott, et gjennomsiktig samfunn der alle kjenner alle og der ingenting går upåaktet hen. Når en eldre kvinne blir funnet drept i sin egen seng, blir den lokale politimannen Jonas Holly satt på prøve. Hvordan har noen greid å komme seg inn og ta livet av kvinnen, uten å etterlate seg et eneste spor? Jonas blir satt på sidelinjen når den brautende inspektøren Marvel overtar saken. Det kan dermed se ut som om hans første drapssak er over før den har begynt. Men saken er slett ikke over for Jonas. Noen håner ham og mener han er skyldig i det som har hendt - og følger med på hvert skritt han tar.

Denne boken er gitt ut av Cappelen Damm.

Sjanger: Krim

1 kommentar: