torsdag 15. mai 2014

Bokomtale: Gapestokk av Monika N. Yndestad

Yndestad, Monika Nordland

Utgitt: 21.01.2014

Pris: 349,–

Forlag: Vigmostad og Bjørke

400 sider

 

 

 

 

Dette sier forlaget om boken:

Alt har en pris:
For sitt livs vanskeligste sak, en sak om bussulykken og konsekvensene av fyllekjøring, mottar Alice Bratt og Hassan Mouri den prestisjetunge presseprisen Gullparaplyen. Noen timer etter utdelingen blir Alice funnet overstadig beruset i sin egen bil, som har kjørt av veien. Selv husker hun ingenting av hva som har hendt. Neste dag henges hun ut med fete typer i alle medier, selv i sin egen avis: «DU AV ALLE».
Alice tvinges ut på en indre og ytre reise til et gjemmested, der hun må lære å stole på seg selv igjen. I Bergen lurer alle på hvor Alice er, og om hun er i live. Kollegaene Hassan og Jørgen begynner så smått å nøste i det som har hendt. Så dukker plutselig liket av en annen prisvinner opp.
Om forfatteren:
Monika N. Yndestad (f. 1964) fikk Nytt blod - Maurits Hansen-prisen for sin krimdebut Jentene fra balletten. Gapestokk er andre bok i serien om BA-journalist Alice Bratt.

 

Dette mener jeg om boken:

Dette var en pageturner for min del, og jeg MÅ ha tak i bok nummer en i serien! Boken hadde masse spennende elementer hele veien og jeg leste oppslukt. Fortellingen var godt skrevet, med beskrivelser av steder som gjorde at jeg så store og tydelige bilder foran meg. Når det gjaldt slutten så trodde jeg at jeg var smart. Ja jeg hadde selvfølgelig avslørt hvem som stod bak de kriminelle handlingene… trodde jeg… Den gang ei! Denne må du virkelig bare oppleve og mer vil jeg ikke si om det. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar