onsdag 4. september 2013

Bokomtale: Kjærlighet på menyen

Kjærlighet på menyen

av Nicolas Barreau

Originaltittel:
Das Lächeln der Frauen
Antall sider:
272

Dette sier forlaget Cappelen Damm om boken:

Aurélie, som eier sin egen restaurant, har kjærlighetssorg. Helt uten forvarsel har kjæresten gått fra henne. Hun streifer ulykkelig gjennom Paris, og i en bokhandel kommer hun over en roman som beskriver ikke bare restauranten hennes, men også henne selv. Hun vil veldig gjerne treffe forfatteren, men han er fryktelig folkesky, opplyser redaktøren hos det franske forlaget. Men Aurélie gir ikke opp.

Bak på boken:

Aurélie har kjærlighetssorg, og en dag hun vandrer hvileløst rundt i Paris’ gater, havner hun i en bokhandel. Der finner hun en roman med tittelen Kjærlighet på menyen. Hun begynner å bla i den, og oppdager til sin store forundring at deler av handlingen er lagt til hennes egen restaurant og at heltinnen ser akkurat ut som henne selv.

Etter å ha lest hele historien, brenner Aurélie etter å treffe forfatteren. Ønsket viser seg imidlertid å bli vanskelig å oppfylle. Men Aurélie gir ikke opp, og en dag daler virkelig en beskjed fra den tilbaketrukne forfatteren ned i postkassen hennes…

Dette mener jeg om boken:

Før jeg leste boken tittet jeg litt på omtaler andre bloggere har skrevet. Det var flere som var negative til denne boken, så jeg var litt spent på om jeg hadde en annen oppfatning. Jeg synes boken kom bra ut. Selv om skriftspråket inneholder uanstendig mye adjektiver, så drar historien seg godt i land. Jeg elsker happy endings og er ganske naiv når det gjelder kjærlighetshistorier, så for min del ble det en veldig søt – men klumsete kjærlighetsroman. Alt i alt veldig forutsigbar, men likevel god underholdning for en lett underholdt jente som meg.

4 kommentarer:

  1. Kommer nok til å lese denne fordet om den har fått litt lunkene tilbakemeldinger:) Er veldig glad i små søte kjærlighetshistorier jeg også:) Ha en videre fin kveld!:)

    SvarSlett
  2. Den var lettlest og søt synes jeg. Denne leser du fort :-) Litt trist i grunn, da jeg blir så knyttet til personene ;-) God lesing og en god kveld til deg!

    SvarSlett
  3. Dette høres ut som en bok midt i blinken for meg! Jeg elsker hverdagsmagi og søte historier, så nå er boken på leselisten :)

    SvarSlett
  4. Da tror jeg ikke at du blir skuffet Anette :-)

    SvarSlett