tirsdag 7. mai 2013

Bokbloggerturneén: Skjult–House of Night

Utgivelsesdato:
25.03.13
Språk/målform:
Bokmål
Antall sider:
368
Målgruppe:
13-18 år

Jeg er med på bokbloggturneén og i går blogget Lesesug om boken. I morgen er det Dragoart.

Dette sier forlaget om boken:

Ventetiden er over – den tiende boka i suksess-serien tar oss igjen med til vampyrskolen House of Night.

Neferets sanne natur er blitt grundig avslørt, og vampyrenes øverste råd kan ikke lenger lukke øynene for det som skjer. Kanskje Zoey og vennene hennes endelig kan få hjelp til å forsvare seg selv og skolen de er så glade i mot den stadig sterkere ondskapen? Og det kan de trenge, for Mørke vil ikke holde seg skjult lenge av gangen, og Neferet nekter å la seg tvinge i kne uten kamp. Kaos omgir dem – og nok en gang står Zoey Redbird i sentrum for hendelsene.

Dette mener jeg om boken:

House of night-serien har jeg ikke vært borti før, så det var spennende å skulle lese seg inn i en ukjent serie. Det var lett å la seg fange med inn i handlingen helt i starten, men så begynte jeg å falle av da det for meg ble mange navn å forholde seg til. Jeg følte det ble mye som manglet i selve historien og jeg kom dermed ikke lenger enn til halve boken før jeg måtte innse at det var like greit å runde av. Planen er å lese de første bøkene for å komme inn i denne serien. Føler jeg skylder det. Jeg har aldri for vane å avbryte en bok, men jeg ville heller ikke ødelegge denne fordi jeg ikke klarte å komme langt nok inn i den. Boken i seg selv er spennende skrevet og fenger garantert den som har vært med i serien fra starten av.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar