søndag 5. februar 2012

Bokomtale: Kakerlakkene av Jo Nesbø

Harry Hole reiser til Thailand for å bistå det thailandske politiet i etterforskinga av mordet på den norske ambassadøren, som blir funnet drept på et horehus. Siden han hadde nære bånd til statsministeren, må en skandale unngås. Harry vandrer rundt i bakgatene blant opiumshus, templer, turistreklame, barneprostituerte og go-go-barer, og etterhvert oppdager han at det dreier seg om mer enn et mord.
Endelig har jeg hatt litt tid til å kunne fullføre lesningen av boken. Etter å ha lest litt her og litt der ser jeg at det kunne ha vært fint om jeg hadde hatt mulighet til litt mer sammenhengende tid i boken, slik at jeg hadde klart å lese mer mellom linjene.
Kakerlakkene er en bok som var av type god underholdning. Spenningen dro seg opp på slutten. Synes den var bra i enkelte beskrivelser og jeg rakk å få et gys på slutten, men egentlig følte jeg at noe manglet uten at jeg klarte å sette fingeren på hva det var.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar