søndag 19. februar 2012

Smakebit på søndag #7: Jenta med snø i håret

6473057481_ce462009e6_oDagens smakebit til Flukten fra virkeligheten er en bok jeg nettopp har startet på. Den heter Jenta med snø i håret og er skrevet av Ninni Schulman (Cappelen Damm har gitt ut boken). Er virkelig spent på denne boken her!

“Akkurat da Tore hadde satt seg ned ved bordet med koppen sin igjen, kom det et kraftig dunk ovenfra. Deretter ropte en mann, og en lys stemme hylte noe ubegripelig”.

Journalisten Magdalena har flyttet med sønnen sin fra Stockholm og til hjembygda i Nordsverige og fått ny jobb i lokalavisen. Bygda er sterkt rystet etter at den pliktoppfyllende jenta Hedda som alle kjenner, er forsvunnet. Magdalena engasjerer seg og begynner sine egne undersøkelser, men må snart innse at den lille bygda gjemmer på hemmeligheter som en eller annen gjør hva som helst for å skjule.

 

11 kommentarer:

  1. Spennende smakebit! Denne boken datt nettopp ned i postkassen min, og jeg gleder meg til å lese den! Så flott blogg du har, jeg følger deg, jeg :) Klem fra Anette :)

    SvarSlett
  2. Veldig spennende smakebit!

    God søndagskveld :-)

    SvarSlett
  3. Spennende smakebit:)Har virkelig lyst å lese denne boken:)

    SvarSlett
  4. Spennende smakebit:-) Denne står på ønskelisten min denne måneden. ha en fin kveld:-)

    SvarSlett
  5. Tusen takk damer! =D Den lover veldig bra as we speak :) Ta med meg kaffekoppen tilbake på sofaen og lese mer...

    SvarSlett
  6. Fin smakebit. Syns også at boka har flott tittel og veldig stilig forside.

    SvarSlett
  7. Har lest (og anmeldt) denne nylig. Virkelig en bladvender. Kos deg videre! Blir spennende å se hvordan du liker den.

    SvarSlett
  8. Ohhh! Nå er jeg akkurat ferdiglest. Nesten svett og hjertet banker litt fortere enn vanlig. Nå skal jeg sortere litt tanker og så skal jeg skrive en anmeldelse av boken. Til dere som har den i bokhyllen og ikke har begynt på den: Sett den opp på leselisten deres :)

    SvarSlett
  9. En sterk anbefaling fra deg, Anne Kjersti, og en spennende smakebit. Begge gjorde meg nysgjerrig på boken. Antar dette er krim(?).

    SvarSlett
  10. Takk takk Mari! Ja det er krim og det glemte jeg helt å skrive i all oppsluktheten min ;-) Det var en utrolig bra bok!

    SvarSlett
  11. Jeg liker også forsiden veldig godt. Fin og iøyefallende - og litt mystisk.
    Fikk mail om at biblioteket jeg bruker nå har tatt den inn, så vurderer å reservere den... Ikke at jeg ikke har nok på leseplanen fra før av, men den høres jo spennende ut da... ;)

    SvarSlett